U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens geheim te houden. De gemeente geeft uw persoonsgegevens dan niet aan anderen. Wel kunnen we het verzoek om informatie naar u doorsturen. U mag dan zelf contact opnemen met de aanvrager. Of wij geven u de gelegenheid om uw mening te geven.
Overheidsinstellingen of andere bedrijven met een publiekrechtelijke taak (belastingdienst, gerechtsdeurwaarder, pensioenfonds) kunnen de gegevens wel opvragen. De gemeente is dan verplicht om de gevraagde gegevens te geven.
Wilt u geheimhouding van persoonsgegevens aanvragen?
U kunt geheimhouding van uw gegevens vragen voor de volgende (typen) organisaties:
- 'Verplichte'. Bijvoorbeeld een advocaat die uw adres wil voor een dagvaarding.
- 'Vrije'. Dit zijn niet-commerciƫle organisaties, zoals sport- en muziekverenigingen.
- De Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA).
Als een 'verplichte derde' ons, nadat u geheimhouding heeft gevraag, om uw gegevens vraagt, nemen wij eerst contact met u op. Wij beslissen daarna of wij uw gegevens delen of dat wij dat niet doen.
Uw identiteit moet goed en veilig vastgesteld worden. Daarom heeft u DigiD (digitale identiteitscode) nodig.
Wat heb ik nodig (aan de balie)?
- Een geldig paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs