Op verschillende manieren kunt u met een besluit van de gemeente te maken krijgen. Denk bijvoorbeeld aan een omgevingsvergunning voor het bouwen van een huis, een besluit op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of een huisnummerbesluit. Wanneer u het niet eens bent met een besluit dan kunt u hiertegen bezwaar maken. 

Wat doet de commissie bezwaarschriften?

De commissie bezwaarschriften adviseert het college en soms de gemeenteraad over besluiten en de daartegen gerichte bezwaarschriften. De commissie adviseert niet over besluiten die betrekking hebben op gemeentelijke belastingen of een algemene bijstanduitkering op grond van de Participatiewet.

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u hiertegen digitaal bezwaar maken. U kunt natuurlijk ook een brief schrijven.

Wie zit er in de commissie bezwaarschriften?

Uw bezwaren worden behandeld door de commissie bezwaarschriften. De leden van deze commissie zijn niet werkzaam bij de gemeente. Daardoor kunnen zij onafhankelijk advies geven. Hoe de commissie een bezwaar behandelt, leest u op de pagina Procedure in het kort.

De commissie bezwaarschriften heeft de volgende leden:

  • Mevrouw M.G.M. Wolbrink-Meijerink (voorzitter)
  • De heer H. de Groot
  • De heer G.J. Elbertsen   
  • De heer mr. B. Rikhof
  • De heer mr. G.J.R. Lutje Schipholt
  • De heer mr. A. Weinberger

Overzicht van ontvangen bezwaren

U kunt een overzicht inzien van ontvangen bezwaren op de website open.lochem.nl. Hier staan ook de jaarverslagen.

Regelgeving

De werkwijze van de commissie is formeel vastgelegd in de Verordening commissie bezwaarschriften